Tuesday, March 29, 2011

Bersediakah aku..

Assalamualaikum semua....

“Tiap-tiap yang bernyawa pasti mati” (QS.Al-Anbiya:35)

ya....setiap yang bernyawa akan menemui ajalnya,tanpa mengira usia....sedangkan bayi didalam perut ibunya pun boleh menemui ajal,bahkan kita yang sudah lama hidup menikmati keindahan dunia...
mungkin antara kita takut akan mati...ya pasti semua takut akan mati...kita tidak tahu apa nasib kita selepas itu...adakah apa yang kita lakukan didunia akan diterima ALLAH....

"kita tahu tarikh lahir kita,tp kita tidak tahu tarikh kematian kita"

mungkin coretan aku kali ni agak pelik...soal kematian aku bangkitkan....
bukan apa...adakah aku telah bersedia....bersedia utk apa??
ermm....aku tidak mahu pikirkan secara negatif...tp apa yang boleh aku buat adalah kuatkan semangat..teruskan berdoa agar segalanya adalah yg terbaik.....


No comments:

Post a Comment