Saturday, February 27, 2010

JODOH

hye all...
waa entry kali ni nak story about JODOH,big title wanna to share...but it just usual topic...
setelah meningkat ke alam wanita nih,baru terasa diri ni sunyi,kelam dan serba xkena..
mana tak nye,kemana pergi sumer org tanya..."ha ni bila lg nak kawin..."ohh soklan yg bikin gue pening kepala...percaya x sumer org kt dunia nak kawin.tambahan plak gadis2 yg meningkat dewasa mcm aku ni...umur dah nak masuk 25...kang kalu dah masuk 30++ org cakap anak dara xlaku plak..."anak dara tue" errr gerun seh ayat cmtu...tp kita perlulah terima hakikat sumer dtg dr ALLAH s.w.t...kalu dia nak bg kita jodoh awal,so alhamdulillah...kalu lambat pun sabar je laa..

ermm...happy jer tgk kawan2 sumer dah kawin n bakal kawin...ohh bahagia jer rasa,coz fasa idup diaorg dah naik setingkat...tambah yg dah ada anak n bakal timang anak..ohh begitu happy hidup diaorg..
bagi aku yg masih mencari ni,memang lah terasa kesunyian dan kerunsingan tue...nak kata xpenah kenal erti cinta...ahh tipu la tuh...dah ramai lelaki aku kenal...dah mcm2 perangai aku kenal...tp sumer buat aku xyakin pada diaorg yang depa tu leh jaga aku..lgpun aku kena gak amik kisah apa org tua aku kata...kerana meraka masih ada...aku pun xnak la kelam kabut nak kawin,then pastu cerai berai...oh no no no....

mak aku selalu ckp,zaman dolu2 umur mcm aku nih dah ada anak 2-3 org...oMg...ni zaman skang ni ramai gadis seusia aku byk yg mengejar kerjaya dan harta termasuklah aku...xnak la nanti da kawin asyik bergantung dgn suami,kang jdi apa2 xke kita yang susah..hhoh...mintak simpang la kan....

so,aku sebagai insan yg tidak pernah putus asa..akan sentiasa berusaha mencari yg terbaik utk diriku dan keluarga aku....selalu panjatkan doa kepadaNya mudah2an dipermudahkan jodohku..amin...

wasalam:-

p/s: susah sgt nak dpt lelaki yg baik......

No comments:

Post a Comment