Monday, April 26, 2010

aku bukan sempurna

semua manusia diciptakan adalah tidak sesempurna dari segala segi. aku jugak begitu..aku tidak pernah sesekali mengakui diriku adalah insan terbaik dimuka bumi ini. namun aku sedaya upaya ,enjadi lebih baik dari masa ke semasa. segala kelemahan aku terdahulu akan akau perbaiki demi menjaga masa depan aku. aku akan menjadi lebih menjaga peribadi dan tingkahlaku diriku sendiri.

untuk menjadi manusia yang sempurna adalah sukar,namun kita masih ada peluang untuk memperbaiki segalanya.

bagi aku,kenangan silam yang selama ini menjadi pengajaran dalam hidup aku,aku cuba untuk melupakan segalanya.mungkin segala yang berlaku selama ni adalah lumrah kehidupan zaman remaja. banyak pengajaran yang aku pelajari,aku tidak mahu semua itu kembali dalam hidupku.

mungkin dulu aku mentah dalam mengenal hidup ini,aku tidak kuat melawan nafsu remaja ku...namu kini aku sedar semua itu tiada faedahnya..

aku berazam akan kembali dengan personaliti yang baru...segala yang silam yang buruk dalam diriku akan aku lupakan dan hindar dari terjadi untuk kedua kalinya.




No comments:

Post a Comment